Vakantiepark Landal Landgoed ’t Loo in ’t Loo-Oldebroek heeft de primeur van de eerste zelfrijdende robot op een Europees vakantiepark. Deze bezorgrobot gaat het parkteam ondersteunen bij het aanleveren en ophalen van linnengoed in de recreatiewoningen op het vakantiepark.
Landal GreenParks werkt al geruime tijd aan het implementeren van robots om het werk met innovatieve mogelijkheden gemakkelijker, beter en leuker te maken, de gasttevredenheid te verhogen en medewerkers te ontlasten bij werkzaamheden. Zo worden met succes in restaurants van de vakantieaanbieder al robots ingezet om het bedienend personeel te ondersteunen.
De start van deze pilot op Landal Landgoed ‘t Loo is een eerste stap die uiteindelijk moet leiden tot het inzetten van bezorgrobots op meer plekken in de dagelijkse operatie en op meerdere vakantieparken van Landal GreenParks. Bij het project zijn meerdere partners betrokken: schoonmaakorganisatie Novon, technologieontwikkelaar Dutch Automated Mobility en producent van robotvoertuigen Clevon uit Estland.
De zelfrijdende bezorgrobot biedt een kijkje in de toekomst van hospitality services waar technologie de menselijke interactie versterkt in plaats van deze te vervangen. Van het zelfstandig afleveren van schoon bedlinnen direct bij de accommodatie, tot het rondbrengen van boodschappen en gereedschap of onderdelen, de bezorgrobot zorgt voor een soepele en efficiënte service, zodat de medewerkers op de parken zich kunnen richten op het bieden van een meer persoonlijke gastervaring.
Technologie maakt leven makkelijker
“Onze wereld ziet steeds meer innovatieve technologische oplossingen die het leven makkelijker maken. Van een digitale sleutel in de Landal-app, die onze gasten toegang biedt tot hun accommodatie en het zwembad en waarmee je direct kan boeken voor het restaurant en andere activiteiten, tot aan de robots die in veel restaurants het werk lichter maken voor onze medewerkers,” aldus operationeel directeur Jeroen Mol van Landal GreenParks. “Jaarlijks ontvangen we zo’n 3,2 miljoen gasten, die gemiddeld 15,6 miljoen overnachtingen bij ons doorbrengen. Dat brengt zowel kansen als uitdagingen met zich mee. We werken dagelijks aan het leveren van de beste gastervaringen en met deze zelfrijdende bezorgrobots introduceren we opnieuw innovatieve oplossingen die het verblijf voor onze gasten gemakkelijker maken.”
Klik op onderstaande button om het complete artikel te lezen.