De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. “Dat kan beter,” zegt Marc Meeuwis, directeur Citymarketing Tilburg en voorzitter van de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant. Deze stuurgroep gaat ervoor zorgen dat ondernemers, bestuurders en toerismebureaus gaan samenwerken en als regio beter vindbaar worden. De aftrap vond plaats op 2 december in de LocHal in Tilburg.

“De snelheid van deze samenwerking is echt een unieke prestatie,” zegt Meeuwis. “We hebben samen met VisitBrabant in korte tijd een stuurgroep ingericht met een aantal toeristische organisaties en beleidsmakers uit de regio. De stuurgroep verbindt vervolgens lokale bureaus voor toerisme, beleidsmakers, bestuurders en vooral ook ondernemers. VisitBrabant zorgt voor de verbinding met de andere regio’s in Brabant.” Meeuwis benadrukt dat samenwerking niet het doel op zich is: “Door samen te werken zetten we sámen de regio in de kijker en bieden we naast de grote en bekende highlights óók juist het prachtige en kleinschalige maar vaak minder bekende aanbod een podium.”

Brabant steeds populairder
Moeten er dan meer bezoekers naar Brabant komen? “Niet persé meer, maar vooral de juiste bezoekers, op het juiste moment en de juiste plaatsen,” aldus Meeuwis. “Brabant is enorm populair bij de Nederlandse bezoeker, maar als we zorgen dat het voor- en naseizoen beter benut worden profiteren alle Brabanders mee: méér werkgelegenheid, een betere economie, reuring in stad en dorp en faciliteiten die blijven bestaan door de extra inkomsten uit de bezoekerseconomie. Klik op onderstaande button om verder te lezen bij partner NRIT:

Deel dit bericht

Scroll naar top